美國教會何其多,一個街上就有四間教會,特別打電話回去問Andy那一間是基督教的阿!其中有兩間是天主教的,我選擇了馬丁路德教會!就是相片裡的那間,不過下星期應該會選擇去華人教會吧!雖然遠,應該會比較自在~


翻譯:

星期天早晨我帶著期待的心去教會。教會結束,我離開的時候覺得很失望,因為我並沒有感受到神的愛。我有四個原因:第一、因為我不明白牧師說什麼,第二、這裡的教會比不上我在台灣的教會熱情,第三、當我進去的時候沒有人招待我,第四、他們都只是照著程序在走,不像是真正的敬拜。我感到很抱歉,我並不想這樣說,但有些人幾乎睡著了還有程序進行到一半還有人手機響了,我的感覺很不好。或許下一個星期天,我會找到適合我的教會,可能會是個華人教會吧!

2007.07.22.(日)

I brought an expectant heart to church this Sunday morning.
In the end, I left the church in disappointment, for I can’t feel the love from Lord.
I have four reasons for my dissapointment, the first I didn’t understand what the priest said ;
the second, that church isn’t as enthusiastic as our church in
Taiwan
;
the third, nobody there entertained me when I came to join them.
the fourth, they just talked according to procedures, not like real worship.
I felt sorry. I don’t want to say this but somebody almost slept,
and in the middle of the procedure           somebody's cell phone rang. It didn't feel good.
Maybe next Sunday, I’ll find another church that will fit me, maybe a Chinese church.

arrow
arrow
    全站熱搜

    Yoco Chen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()